Om dit onderzoek succesvol uit te voeren zal ik de eindgebruikers zo veel mogelijk centraal moeten stellen. Deze eindgebruikers bestaan hoofdzakelijk uit organisaties waarvoor Uit de Kunst! in het verleden ontwerpwerk gemaakt heeft. Daarom heb ik een mindmap met daarin een onderverdeling tussen de verschillende klanten van Uit de Kunst! Ik heb hierbij gekeken naar organisaties die gevestigd zijn door heel het land of juist op één locatie. Door te segmenteren ontstaat er een helder beeld voor welke organisaties de oplossing het meest relevant is.
Vervolgens heb ik samen met mijn stagebegeleider een contactenlijst opgesteld van mensen die ik kan benaderen om te interviewen en mogelijk meenemen in mijn ontwerpproces.
Hierna heb ik een aantal interviewvragen bedacht. En heb ik een bericht geschreven met wat ik de doelgroep wil vragen.
Ik ben begonnen met het ontwikkelen van een cultural probe, deze wil ik inzetten om een beter beeld te krijgen van mijn doelgroep voor een langere periode. Ter voorbereiding heb ik een lijst gemaakt met mogelijkheden om zo te kijken wat ik precies wil achterhalen en welke middelen ik hiervoor wil inzetten. Ook heb ik instructies geschreven om mijn respondenten duidelijk te maken waarvoor en hoe de probe gebruikt moet worden.
Ook heb ik een template gemaakt voor mij empathy map, deze kan ik invullen nadat ik de doelgroep gesproken heb en hieruit mijn inzichten heb verzameld.