Op donderdag 20 juni heb ik mijn prototype getest met Mieke de Jong, een oud communicatiemanager die ik tijdens mijn onderzoek geïnterviewd heb. Uit de test sessie zijn de volgende resultaten en feedback naar voren gekomen;

  • De verwachte of gebruikelijke tijd om een uiting te controleren aangeven.
  • Keuzemogelijkheid voor een melding omtrent goedkeuring ontvangen via e-mail of pushnotificatie.
  • Realistische afbeeldingen bij de beschikbare uitingen.
  • Voorbeeld knop niet op de downloads pagina weergeven.
  • Instellingen pagina uitwerken.
  • Filter voor functie/rol in de uitwerking.
  • Op de ‘Help’-pagina vragen toelichten over het bewerken van variabele en terugkerende uitingen.
  • Mist u een communicatie-uiting? op de feedback pagina.
  • Beeldbank en handboek omwisselen in de navigatie.
  • Download knop bij onderdelen van het huisstijlhandboek.
  • De mogelijkheid om een concept op te kunnen slaan.
  • Waar vind je de reguliere (niet terugkerende) media-uitingen?

Conclusie

Voor mij is het belangrijkste inzicht uit de testsessie is dat ik de reguliere (niet terugkerende) media-uitingen over het hoofd gezien. Deze horen zeker terug te komen in het Huisstijl Portaal aangezien de oplossing één centrale plek moet worden omtrent de huisstijl. Ik zal deze daarom in de derde iteratie van mijn ontwerp terug laten komen. Door filters en mogelijk iconen of kleurgebruik toe te passen wil ik duidelijk maken of een uiting bewerkbaar is of niet.