Ter promotie van het Scoot Week evenement in Skateland Rotterdam, heb ik enkele social media berichten ontworpen. Deze berichten werden gedeeld op het Instagram-account van Skateland. Daarnaast heb ik ook ontwerpen gemaakt voor de Instagram Stories van het evenement.
De Scoot Week is een evenement waarbij verschillende activiteiten worden georganiseerd voor kinderen. Dit vindt plaats in Skateland, het skatepark van Rotterdam. Het evenement was zo’n succes dat er meerdere edities hebben plaatsgevonden. Daarom heb ik meerdere flyers en socialmedia uitingen mogen ontwerpen.
De website van Skateland Rotterdam was nodig toe aan vervanging. Deze was ontwikkeld in een oud systeem en miste de huisstijl van de organisatie. Ik heb de website opnieuw ontworpen in Sketch. En vervolgens ontwikkeld in WordPress. Uiteindelijk ben ik ook gevraagd om de e-commerce omgeving van de site op te zetten in WooCommerce. Zo heb ik van een ouderwetse website een succesvolle moderne webshop gemaakt. Dit is voor mij tot nu toe één van mijn grootste website projecten die ik volledig zelf ontwikkeld heb.
Het ‘Miniramp Warriors’ evenement werd in 2017 georganiseerd in Skateland. Ter promotie heb ik een aankondiging ontworpen bestemd voor op social media. De wedstrijd werd gehouden in een miniramp (een soort halfpipe), deze heb ik uitgebeeld als een strijdveld, wat verwijst naar de naam van het evenement.
Jaarlijks worden er door het skatepark kerstkaarten verstuurd. Ik heb het ontwerpen afgestemd op de huisstijlkleuren van het skatepark. Eén van de illustraties bevat alle vier de sporten die gebruik maken van het park. Op de andere staat een illustratie van ‘Doekie’, de hond die altijd vrij rondloopt in het park. Hier heb ik het te laten lijken alsof het ontwerp door wol gebreid is.
Regelmatig werden er skateboard en step avonden in Skateland gehouden. Ter promotie hiervan heb ik een serie van posters ontworpen. De kleuren van de ‘Scoot Night’ poster zijn afgestemd op het kleurgebruik van de hoofdsponsor van de wedstrijd. De illustratie van de kat op de step heb ik gemaakt omdat de wedstrijd toen gehouden werd op vrijdag de dertiende.
Best of Blaak werd in 2017 georganiseerd op Westblaak, het bekende skatepark van Rotterdam. Dit evenement opende de Nationale Sportweek waarbij de wethouder van Sport en de voorzitter van NOC*NSF aanwezig waren. Het evenement richtte zich op skateboarders, steppers, inline skaters en BMX’ers. Omdat de wedstrijd voor deze verschillende sporten bestemd is, heb ik een ontwerp gemaakt waarmee alle sporters zich kunnen identificeren. De transformer is een herkenbaar kunstwerk dat al jaren lang midden op Westblaak staat.
Rol je Rot is een jaarlijks terugkerende skateboard wedstrijd. Deze wedstrijd is bestemd voor top van de Nederlandse skateboard jeugd onder de 16 jaar. Het logo heb ik vrij snel ontworpen en wordt nu al sinds 2015 gebruikt voor het evenement.
Voor het Benelux-kampioenschap stuntsteppen heb ik dit beeldmerk ontworpen. De stuntstep wedstrijd wordt jaarlijks in Skateland georganiseerd. De leeuw op de step staat symbool voor Nederland en is ondertussen erg herkenbaar voor het evenement.
Een postercampagne die ik in 2014 ontworpen heb voor de opening van het Hefpark in Rotterdam-Zuid. Midden in het park zijn ‘dirtjumps’ en ‘pumptracks’ aangelegd om met een BMX-fiets overheen te kunnen springen en crossen. Voor deze poster heb ik meerdere concepten gemaakt, en aan de opdrachtgevers gepresenteerd. Vervolgens heb ik vanuit de feedback de laatste aanpassingen doorgevoerd. De gebruikte lettertypes en kleuren sluiten aan op de huisstijl van de wijk Feijenoord Kop van Zuid.