Na het creëren van een media-uiting bestaat in een aantal situaties de vraag of de huisstijl correct is toegepast. Momenteel is het grotendeels de verantwoordelijkheid van communicatiemanager om dit te controleren, vooral in het geval van externe communicatiemiddelen. Hierbij is een groter belang dat deze juist zijn opgemaakt. Ik wil een applicatie ontwikkelen die het mogelijk maakt om terugkerende media-uitingen te kunnen scannen en analyseren op het gebied van vormgeving en huisstijl. Na het scannen krijgt de gebruiker een rapportage dat een overzicht biedt aan verbeterpunten. De gebruiker wordt met behulp van gamification uitgedaagd om uitingen te creëren van een betere kwaliteit. Deze tool zal het controleren van de huisstijl efficiënter en makkelijker maken voor communicatie managers maar is ook inzetbaar voor de werknemers. Op deze manier hoop ik frustratie bij hen weg te nemen. Door gebruik te maken van de ingebouwde camera op smartphones en tablets kan dit gerealiseerd worden. Het is ook mogelijk om kunstmatige intelligentie te koppelen aan dit concept. Op deze manier wordt de applicatie steeds slimmer in het automatisch herkennen van uitingen, vormgeving en huisstijl regels.