Aanleiding

In samenwerking met Uit de Kunst! ben ik momenteel bezig met het ontwerpen van een digitale interventie. Deze maakt het mogelijk voor medewerkers om zelf terugkerende media-uitingen te realiseren binnen de voorgeschreven huisstijl. In dit testtraject wil ik de effectiviteit van de door mij ontworpen digitale interventie testen bij de doelgroep. Daarom ga ik een testsessie organiseren bij het HHSK.

Aanpak

Ik wil een testsessie houden waarbij co-creatie een belangrijke rol speelt. Omdat ik al redelijk ver in mijn proces zit is het belangrijk dat ik niet enkel feedback krijg op functionaliteiten maar op het concept in zijn geheel, er moet ruimte zijn om te kunnen experimenteren.

Om co-creatie toe te passen wil ik de respondenten een aantal oefeningen laten uitvoeren. Ook wil ik de gebruikers laten reflecteren op door mij toegepaste ontwerpmethoden om deze nog beter af te stemmen.

Benodigde mensen en middelen

Communicatiemanager(s) en medewerker(s) van het HHSK die zelf aan de slag gaan met het realiseren van terugkerende communicatie uitingen. Mogelijk kan een vergaderruimte van het HHSK hier beschikbaar voor worden gesteld.

Benodigde tijd

Ik verwacht dat de testsessie ongeveer anderhalf uur duurt.

Onderdelen testsessie:

  • Introductie presentatie (5 minuten).
  • Huisstijl beleving in kaart brengen (10 minuten).
  • Reflecteren op ontwerpmethodes (20 minuten).
  • Reflecteren op concept oplossingen (15 minuten).
  • Testen van de digitale interventie (15 minuten).
  • Reflecteren op de testsessie (5 minuten).

Op te leveren producten

De testsessie leidt tot feedback en inzichten die ingezet kunnen worden voor de verdere ontwikkeling van het definitieve concept. Hierdoor wordt het mogelijk gemaakt om verder te kunnen gaan over eerder ontwikkelde ideeën en uitwerkingen.