Om de hamburgers en wraps zit een papieren verpakking om zo alle bij elkaar te kunnen houden. Het ontwerp wat ik gemaakt heb, sluit aan op de rest van de vormgeving die ik voor deze zaak gemaakt heb.
Het visitekaartje van Burgers & Frites sluit aan op de huisstijl. Het bevat dezelfde illustraties die terugkomen in andere media-uitingen die ik eerder voor hen ontworpen heb. Daarbij was het mijn idee om ze op karton te laten drukken, om de kaartjes zo een handgemaakte uitstraling te geven.
De opdrachtgever vroeg me voor de locatie in Rotterdam-Zuid raamstickers te ontwerpen. De illustraties heb ik digitaal getekend met een pen tablet. Deze zijn vervolgens op groot formaat afgedrukt, en geven de zaak hiermee van veraf een herkenbare uitstraling.
De uitdaging voor mij als ontwerper was tijdens dit project om de oorspronkelijke menukaart te vereenvoudigen. Om zo het menu voor klanten duidelijker te maken en ze sneller te kunnen bedienen. De menukaart heb ik ontworpen in dezelfde stijl als de digitale schermen.
In de zaken van Burgers & Frites hangen meerdere, op elkaar aansluitende, monitoren waarop de menukaart getoond wordt. Deze ontwerpen zijn tot stand gekomen vanuit meerdere iteraties. Door de ontwerpen herhaaldelijk in de zaak te testen heb ik gekeken wat het beste werkt. Om zo het proces van bestellen eenvoudiger en duidelijker te kunnen maken voor de klant.
Mij werd gevraagd om een nieuw logo voor Burgers & Frites te ontwerpen. Hiervoor heb ik meerdere concepten gepresenteerd aan de opdrachtgevers. Vervolgens heb ik verschillende iteraties ontworpen. Zo heb ik uiteindelijk een logo kunnen maken waar de eigenaren trots op zijn. Het is ondertussen een herkenbaar logo, wat nu al enkele jaren met de zaak mee blijft groeien.